Translate

الأربعاء، أغسطس 15، 2007

"ياكي" .. إشمعنة ؟؟!!

سلامو عليكووووووووووووووو
ايه دة .. اسمها السلام عليكم يا بجم
أوبس .. آسف .. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
موضوعنا انهاردة مهم جدا
يتعلق بالشرف !!
أيوة الشرف
أنا الكلام كتر عليا قوي .. وأنا مش هسمح بعد كدة بكلمة واحدة تتقال عليا
آل يا خويا كل شوية أسمع واحد بيسأل عن معنى كلمة ياكي !!
وبقى شغلهم الشاغل أول ما يسمعوا الإسم يقعدو يسيبوا اللي في إيديهم ويسألوا .. إيه ياكي دة ؟؟
ببقى عاوز أرد عليهم وأقولهم : دة سم فيران يا بهوات .. ممكن تحطوه مع معجون الأسنان علشان يقتل البكتريا الوحشة
جربوها كدة وأوعدكم إن مش هيبقى فيه جسم تدخله بكتريا تاني أصلاً
المهم
أنا طبعا قررت إني لازم أضع حد للمهزلة دي .. ماهو مش كل واحد يطعني في شرفي شوية ويتكلم عني في غيابي مع سبق الإسراف والتردد
علشان كدة انا جمعتكم إنهاردة علشان أقولكم على الحقيقة
السر اللي كنت مخبيه عنكم من زمان
السر إني بسمي نفسي ياكي
السر هو
السر هو
أيوة أهوه جاي في السكة أهو
السر هو
عارفين
حضرني موقف دلوقتي
افتكرت النكتة بتاعة سر البؤبؤ
أنا حاسس إن حد من الجماهير هيقوم يضربني دلوقتي
خلاص تبقو فكروني أقولكم على سر البؤبؤ بعدين ودلوقتي أقولكم على سر ياكي
هو الموضوع ممكن يكون عقدة نفسية عندي .. عموماً كله هيبان دلوقتي
في يوم من الأيام وأنا لسة صوغنن كنت بحب أقرا قصص لنبيل فاروق بتاعة أدهم صبري
وبعدين في العدد 110 تقريبا وكان اسمه اغتيال اتكلم فيه عن الياكوزا اللي هي المافيا اليابانية
عجبني الإسم
وبعدين نسيته مع الوقت
وهوب إفتكرته من سنتين بس .. قومت عملته إيميل على الياهو والهوتميل
وعجبني قوي لدرجة إني بقيت بسمي أي حاجة تبعي بالإسم دة
وطلع عليا الإسم وسط أصحابي
وطبعا كانو بيتريقو على الإسم كتير لدرجة إنهم في مرة كانو بينادوني كازوزا بدل ياكوزا
المهم إني كنت بقولهم يسجلوني على موبايلاتهم بالإسم دة
وبعدين في مرة كنت ماسك موبايل واحد صاحبي قوي وبرن على رقم أخويا وببص كدة لقيت صاحبي دة كاتب رقم أخويا بإسم
Yaky’s Brother
هو طبعا كتب كدة من باب الإختصار ومكنش قصده بغير في الإسم بس اختصر كلمة ياكوزا لياكي أو ممكن نقول إنه دلعها شوية
عجبني إسم ياكي قوي .. لأن دة الدلع من ياكوزا .. وأنا في حياتي عمرني ما حد دلعني بإستثناء خالتي لما كانت الوحيدة اللي بتقولي “صاصا” :)
علشان كدة بقولكم إن الموضوع جايب على عقدة نفسية شوية
المهم إني دلوقتي شرحت معني كلمة ياكي علشان محدش يتكلم في الموصوع دة تاني
شرف العائلات مش لعبة يا عسل منك له .. بطلوا كلام على الناس بقى
أنا عارف إن المفروض كنت فسرت الإسم في أول مقالة بس هي جات كدة
بقى
وعموما أتمنى إن المقالة فسرت حاجة
وتبقوا فكروني أقولكم على سر البؤبؤ في يوم
مع السلاحف

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة